Friday 31 May 2013

Impian ku Cuma Satu..


Doaku di petang hari ini waktu maghrib, selepas aku tiba2 teringat muslimah2 solehah pada zaman nabi. Merekalah yang sesuai dijadikan idola buat semua perempuan hari ini terutamanya muslimah. Ingin sekali aku jadi seperti mereka..disayangi umi abah, dicintai kawan2, dirindui Allah..

Oh Tuhanku..
Memang benar aku bukanlah sesetia Khadijah
Menenangkan suami ketika gundah
Menyokong teguh tanpa rebah
Mungkin tidak semulia Fatimah Az-zahrah
Menjadi penghulu di mahligai indah
Tenang hatinya tanpa keluh kesah
Mungkin bukan jua sepemurah Aisyah
Mencari harta untuk disedekah
Hidupnya hanya berbakti di jalan Allah
Aku tidak jua seteguh Sumayyah
Imannya menjulang gelaran syahidah
Demi jihad fi sabilillah
Tak mampu menyaingi Rabiatul Adawiyah
Tanpa cintaMu jiwanya resah
Rindu menggunung hanya pada
Kekasih Hanya padaMu aku merintih
Wahai Tuhan yang Maha Pengasih
Jadikanlah aku seorang kekasih
Damai bersemayam di mahligai kasih
Di dalamnya tiada resah gelisah
Yang ada hanyalah perhiasan indah
Wahai Kasihku yang Maha Pemurah
Aku hanyalah insan yang lemah
Yang ku harap hanyalah maghfirah
Jadikanlah aku puteri solehah
Penyejuk hati ibu dan ayah
Berbakti pada suami sebagai isteri solehah
Bidadarinya di syurga hiasan dunia terindah
Mengharap redhaMu duhai Kekasih
Impianku hanya satu, mukminah solehah…

No comments:

Post a Comment