Friday 31 May 2013

Wanita Solehah..


Wanita Solehah itu indah…ia akan menjadi perhiasan bagi lelaki soleh yang akan memilikinya….hatinya suci dan bersih, ketaatannya dalam menjalani perintah Allah ia lakukan dengan sepenuh hati dan penuh dengan keikhlasan……..

Wanita Solehah adalah bidadari yang hadir dalam kehidupan, menatapnya memberikan ketenangan, mendengarkan suaranya menyejukan batin….

Wanita Solehah adalah isteri yang meneguhkan jihad suami……..

Wanita Solehah bukan dilihat dari kecantikan paras wajahnya..tapi dilihat dari kecantikan hati yang ia miliki….

Wanita Solehah bukan dilihat dari keindahan bentuk tubuh yang ia miliki..tapi dilihat dari sejauh mana ia menutupi bentuk tubuhnya agar tidak menjadi dosa bagi orang lain…

Wanita Solehah bukan dilihat dari seberapa besar ia memberikan kebaikan kepada orang lain,…tapi dilihat dari keikhlasan ia memberikan kebaikan untuk orang lain….

Wanita Solehah bukan dilihat dari kebimbangan digoda orang di jalan, tapi kebimbangan dirinyalah mengundang orang untuk menggoda dirinya….

Wanita Solehah bukan dilihat dari seberapa banyak orang yang sayang padanya..tapi dilihat dari seberapa besar ia memberi kasih sayangnya kepada orang lain….

Wanita Solehah bukan dilihat dari pandainya ia mengenakan jilbab atau panjangnya jilbab yang ia kenakan.…tapi dilihat dari bagaimana batas pergaulan ia dengan yang bukan mahramnya, dan keikhlasannya dalam menjalani perintah Allah….

Wanita Solehah akan menjaga cintanya hanya pada Allah….jika ia mencintai seseorang lawan jenis…ia akan mencintai seseorang itu kerana Allah..bukan kerana jiwa yang membara….

No comments:

Post a Comment